De frivillige

Hvem er vi 

Præsentation for medarbejdere om de frivillige på plejecenteret.

På ældreområdet i Guldborgsund Kommune er vi to frivillighedskonsulenter, der arbejder med at understøtte og udvikle frivilligt bårne aktiviteter. Vi samarbejder tæt sammen med enkelte frivillige, foreningslivet og frivillige organisationer.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har gode ideer til nye aktiviteter eller har andet, du ønsker at tale om.

Kontakt

Ring til frivilligheds konsulenterne: Jamal Tamimi-Sarnikowski på telefon 25 18 18 60 (Falster) eller Kicki Bech Hesselberg på telefon 25 18 09 55 (Lolland), eller klik her for at kontakte os (nyt vindue)

Hvorfor samarbejde med frivillige


  • Fordele ved Frivillige
  • Frivillige bidrager med ekstra ressourcer og tid.
  • Skaber en mere levende og varieret hverdag for beboerne.
  • Giver mulighed for flere aktiviteter og personlig opmærksomhed.

Typer af frivillige 

  • Lokale beboere
  • Pårørende til beboerne
  • Studerende
  • Pensionister med tid og lyst til at hjælpe

Hvordan arbejder vi sammen


  • Kommunikation
  • Regelmæssige møder for at koordinere opgaver.
  • Klare retningslinjer og forventninger.
  • Feedbackmøder for at forbedre samarbejdet løbende.
  • Opgavefordeling
  • Klare og specifikke opgaver for frivillige.
  • Frivillige som supplement til, ikke erstatning for, medarbejdere.

Praktiske Eksempler på Samarbejde

  • Aktiviteter
  • Frivillige kan hjælpe med at arrangere og afholde sociale aktiviteter, fx spil, sang og udflugter.
  • Cykelture for ældre borgere 
  • Cykelture i røde rickshaws med plejehjemsbeboere og andre borgere
  •  Fællesspisning og caféarrangementer:
  • Spisefællesskaber, underholdning, musik, hygge og socialt samvær
  • Aktiviteter:
  • Fællessang, banko, foredrag, litteratur, kunst & kultur, udflugter og busture, musik, dans og underholdning , værkstedsarbejde og håndarbejde
  • Daglig Støtte
  • Frivillige kan hjælpe med at følge beboere til lægeaftaler, gåture eller blot være en ven at tale med.

Retningslinjer for samarbejdet med frivillige

  1. Rekruttering og udvælgelse
  2. Introduktion og oplæring
  3. Roller og ansvarsområder
  4. Kommunikation og samarbejde
  5. Anerkendelse og motivation
  6. Etik og fortrolighed
  7. Sikkerhed og arbejdsmiljø
© 2024 GLOBAL Consulting Aps | Alle rettigheder forbeholdes
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang